Kolejna osoba oszukana na „pracownika banku”

Na ponad 10 tysięcy złotych została oszukana mieszkanka gminy Ropczyce. Zadzwonił do niej oszust, podający się za pracownika banku. Kobieta wykonała jego poleceń i straciła ponad 10 tys. zł. KPP w Ropczycach ostrzega: gdy dzwoni ktoś obcy, zachowajmy czujność i stosujmy zasadę ograniczonego zaufania. Pod żadnym pozorem nie instalujmy podejrzanych aplikacji na  telefonie, bądź komputerze.

Image Not Found

W poniedziałek, do ropczyckiej komendy zgłosiła się 34-letnia mieszkanka gminy Ropczyce i poinformowała o oszustwie metodą „na pracownika banku”. Kobieta powiedziała, że zadzwonił do niej mężczyzna, który przedstawił się jako konsultant banku. Powiedział, że na jej koncie doszło do podejrzanej transakcji. Nieznana osoba rzekomo chciała wykonać przelew środków finansowych z konta pokrzywdzonej. Kobietę zaniepokoiła ta informacja, ponieważ ona sama żadnej operacji finansowej nie wykonywała.

Podczas rozmowy mężczyzna poinformował 34-latkę, że musi zainstalować aplikację na telefonie, która będzie służyła do zabezpieczenia środków finansowych na jej koncie. Kobieta, na prośbę fałszywego konsultanta dokonała autoryzacji szeregu transakcji na łączną kwotę 10 500 zł.

Zaniepokojona tą formą zabezpieczenia środków przez konsultanta, udała się do placówki bankowej. Tam, okazało się że została oszukana.

KPP apeluje o zachowanie szczególnej ostrożności ! Pracownicy banku nigdy nie żądają od klientów podania loginu, hasła do konta ani tym bardziej kodu autoryzacyjnego SMS, jak i nie polecają instalowania aplikacji, z której mogą wykonywać ruchy na koncie klienta. Nie polecają przelania środków bankowych na wskazane przez konsultanta konto. Jeżeli nie jesteś pewien/ pewna z kim rozmawiasz, udaj do placówki danego banku i tam porozmawiaj z pracownikami banku

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *